Evenhantering Guestlogic

Att samla all eventhantering, från inbjudan till anmälan hela vägen till check-in och on-site i ett och samma system spar både tid och resurser. Samtidigt får du möjligheten att följa dina gäster från start hela vägen till enkät och utvärdering.

Vi erbjuder ett komplett system för eventhantering som är white-label, vilket betyder att du maximerar ditt varumärkes närvaro i all kommunikation. Från A till B och vidare hela vägen till Ö arbetar vi för att effektivisera din eventhantering.

Allt börjar med en inbjudan

Dina gästers användarresa börjar med en inbjudan. I vårt system skapar och skickar du skräddarsydda inbjudningar till dina gästers mejl. Gäster väljer att tacka ja eller nej och du får statistik över dina svar i realtid.

Anmälan som ger hög svarsfrekvens

Tackar dina gäster ja skickas de automatiskt till en anmälanssida där de fyller i alla uppgifter som du behöver. Skickas din inbjudan med hjälp av Guestlogic så har du även möjlighet att använda förifyllda uppgifter, som namn och mejl, så att anmälningsprocessen går snabbt och smidigt. Anmälan anpassas till samma grafiska profil som din inbjudan så det från start skapas en röd tråd och igenkänning.

Bekräftelse

Så fort din gäst klickat på ”skicka” sänder vårt system för eventhantering en automatisk bekräftelse som summerar uppgifterna som lämnats in och valen som gästen gjort. I bekräftelsen har du möjlighet att bifoga en QR-biljett för att effektivisera den stundande incheckningen on-site och bifoga länk till din eventapp som ökar kommunikationen och interaktionen före, under och efter eventet.

Uppföljning och påminnelse

Når du inte upp till dina mål i första utskicket av inbjudan och anmälan kan det vara på sin plats med en påminnelse. Påminnelse och uppföljningsmejl skapas i samma system, så du kan följa upp och få in så många anmälningar som möjligt.

Eventapp för kommunikation och informationsspridning

Alla våra lösningar är sömlöst integrerade till varandra, så även vår eventapp. I appen samlar du all information och kommunikation på en plats i ett och samma gränssnitt, som bara är ett klick bort för dina gäster. Har du seminarier som ska bokas kan gäster göra det i eventappen och de kan även bli mer delaktiga i vad som händer på scenen genom mentometerröstningar, Q&A:s och mycket mer.

Check-in och on-site

När dina gäster anmält sig och kommit in i vår databas kan du checka-in dem on-site på flera olika effektiva sätt. Använd vår check-in app för att scanna gästers QR-biljett eller genom att pricka av dem i gästlistan. Vi erbjuder även check-in med NFC och själv-check-in-stationer där gästerna checkar-in sig själva, just själv-check-in kräver mycket lite bemanning.

Genom att samla in feedback under event har många av våra kunder nått en svarsfrekvens på uppemot 80 procent! Enkäter som görs efter eventet har en genomsnittlig svarsfrekvens på endast 5-15 procent.


Statistik, utvärdering och feedback

Används vårt system för hela din eventhantering kan vi också hjälpa dig samla data under hela resan, från inbjudan till check-in och utvärdering.

Att ta lärdom för hur du kan förbättra dina framtida möten är otroligt viktigt för att hålla dig relevant och få återkommande deltagare. I systemet har du möjlighet att bygga enkäter, röstningar och mer som samlar in värdefull data. Integrerar du en eventapp har du möjlighet att koppla på kraftfulla verktyg som mentometer, Q&A och röstningar som ger dig möjlighet att skapa interaktion men också utvärdera och samla feedback under hela eventet.

Vill du effektivisera din eventhantering, samla in värdefull data under hela användarresan och skapa positiva gästupplevelser så berättar vi gärna mer!


Läs även:
Så skapar du en optimal anmälan för både dig och gäst
Öka gästengagemang med värdeskaparen gamification och interaktion

Comments are closed.