Gamification för event – Maximera era deltagares upplevelse och engagemang

Bygg ett företagsanpassat mobilspel, samla poäng med incheckningar vid olika montrar och produkter på en mässa med NFC-teknik. Gör undersökningar och omröstningar med mentometer-funktionen i event-appen mm.

Gamification är ett bra sätt att engagera och skapa upplevelser på ett event. Enkelt förklarat skapas ett engagemang där deltagaren via en prestation når ett resultat där t ex. olika priser kan lösas ut beroende på deras insats. Det är bara kreativiteten som sätter gränserna hur ni kan “gamifiera” ert nästa event och vilken värdefull information ni som arrangör vill samla in.

Exempel på en mässa

Samla poäng

Belöna deltagarna med poäng i olika stadier av eventet, exempelvis genom att logga in i appen, svara på undersökningar, registrera besök vid utställarmonter, checka-in på olika stationer, svara på frågor mm.
Detta kommer inte bara engagera deltagarna utan också öka besöken hos era utställare.

Event app - All information direkt i mobilen

Efter registrering till eventet skickas automatiskt en e-postbekräftelse med en länk till deltagaren, som kommer direkt in i appen. Detta sker via en automatisk inloggning och deltagaren behöver inte ladda ner något på sin telefon.

I appen ser deltagarna sina aktuella poäng samtidigt som de ser olika prisnivåerna vilket möjliggör att de målinriktat kan samla tillräckligt med poäng för att kunna få de priser de önskar.

Appen innehåller också detaljer om eventet, agenda, föreläsare och vägledande information.

Inlösen av poäng mot priser

Efter insamling av poäng under eventets gång kan deltagarna gå in i webb-shopen som ligger i appen och välja sina priser.

Uthämtning av priser

Deltagarna kan med sin bekräftelse i webb-shoppen sedan besöka eventets egna shop och hämta ut sina valda priser.

Vill du veta mer? Ring 031-425130 eller läs om
Flervalsintensiva..

 

Vill du ha ett kostnadsförslag?